ابزارهای سئو کاربردی
بودجه خزش یا crawl budget چیست؟ پارس پک
هنگامی که ما در گوگل جستجویی انجام میدهیم، دادههای مربوط به این جستجو به صورت ناشناس، طبقهبندی میشوند و در دستههای مختلفی جای میگیرند. شما میتوانید با جستجوی عبارت مورد نظر در این ابزار قدرتمند متوجه شوید که میزان، زمان و مکان جستجوهای این عبارت در گذر زمان چه تغییری کردهاند. با استفاده از این ابزار میتوانید ترندهای جستجو را دنبال کنید و میزان محبوبیت عبارات مختلف در بازههای زمانی متفاوت را با هم مقایسه کنید. همچنین برای کسانی که برای کسبوکار آنلاین خود به دنبال ابزارهایی اضافهتر هستند، ویژگیهایی مانند هوش تحقیق دیجیتال، هوش دیجیتال مارکتینگ، هوش فروش، هوش سرمایهگذار و هوش خریدار ارائه میکند. تجربه شخصی من استفاده از MOZ و Semrush تیت همچننی یک حساب رایگان ahref و اکستنشن keywords everywhere است.
معمولاً با توسعه و هوشمندتر شدن الگوریتمها، این روشها هم کارایی خود را از دست میدهند و فضا برای سئوکارهای کلاه سیاه، تنگتر میشود. اگر چنین نگاهی را باور نداشته باشیم، به احتمال زیاد SEO به یکی از شیوههای قدرتمند برای هزینه کردن بیفایدهی پول و منابع کسب و کار ما تبدیل خواهد شد. اما باید به خاطر داشته باشیم که توجه به اصول سئو اگر به شیوهای علمی و دقیق و تخصصی انجام شود، اتفاقاً راهکاری زمانبر، دشوار و گرانقیمت است. کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژههای مترادف به کار میبرند. همانطور که گفتیم، کسی که کلمه «لپتاپ» را جستجو میکند، ممکن است دنبال خرید، تعمیر یا مقایسه لپتاپها باشد.
مواردی مانند متا و دیسکریپشن، لینکهای داخلی و خارجی صفحه اصلی، نمایش لینکها، هدینگها و… با این ابزار سئو در زمان کوتاهی نمایش داده میشود. دو افزونه رنک مث و یواست سئو از بهترین افزونههای سئو هستند که به راحتی قابل نصب و استفاده هستند. اگر وبلاگ دارید و به دنبال رتبهبندی در موتورهای جستجو مانند گوگل هستید، خوب است به ابزار سئو فکر کنید. این ابزار ساخته شدهاند تا به شما عملکرد را بالا برده و در زمان کار صرفهجویی کنند. در واقع بهجای اینکه ساعتها صرف بررسی صفحات متعدد کنید تا کلمات و جملات مناسب را بیابید، میتوانید از این ابزار بخواهید این کار را برایتان انجام دهند. اما پیشنهادهای گوگل با استناد به چیزی که کاربران بیشتر جستجو میکنند، اقدام به ارائه کلمات LONGTAIL یا همخانواده میکند، چیزی که دقیقا در سئو به آن نیاز دارید.
اعضای تیم ما تمام تلاششان را میکنند تا محتوایی علمی، قابلاعتماد و کارآمد برای علاقهمندان حوزۀ فناوری اطلاعات تولید کنند. برای اعتبارسنجی استراکچر دیتاهای یک صفحه میتوانید از افزونه Ryte Structured Data Helper استفاده کنید. راهنماییهای این ابزار به شما نشان میدهد که چگونه در سریعترین زمان تایید وضعیت اسکیماهای استفادهشده برای صفحات را از گوگل بگیرید. برای بررسی بکلینکهای یک URL خاص، ابزار Backlink Checker سایت Ahrefs یکی از محبوبترینهاست. تعداد دامنههای ارجاعدهنده، تعداد بکلینکها، دامنه و رتبهبندی URL و موقعیت دامنه را در این ابزار مشاهده کنید.
جت سئو اولین ابزار سئوی ایرانی است که به صورت کاملا جامع و دقیق میتواند در تمام بخشهای مربوط به سئو، شما را همراهی کند. شما میتوانید بدون تهیه اشتراک 7 روز به صورت کاملا رایگان از امکانات پیشرفته این ابزار استفاده کنید. استفاده از جت سئو کاربران و صاحبان کسب و کارها را از بکارگیری ابزارهای خارجی که نیاز به پرداخت دلاری دارند، بی نیاز میکند. با استفاده از تحلیلها و پیشنهادهایی که جت سئو به شما میدهد میتوانید یک استراتژی جامع برای رشد سایت خود در نتایج موتورهای جستجو ایجاد کنید. اما استفاده از یک ابزار سئو ایرانی میتواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. جت سئو به عنوان یک ابزار کاربردی سئو به شما در زمینه تحقیق کلمات کلیدی و پیدا کردن عبارتهای Longtail کمک کرده و به خوبی میتواند رقبایتان را تحلیل و بررسی کند.
یکی از بهترین ابزاهای تست سرعت سایت که توسط خود کمپانی گوگل ارائه شده است، ابزارGoogle PageSpeed Insights میباشد. ابزارهای سئو سایت به شما کمک میکنند تا عملکرد سایت خود را ارزیابی کنید، مشکلات را شناسایی کنید و با اجرای راهحلهای پیشنهادی، سایتتان را بهینه کنید. این ابزارها دادههایی ارائه میدهند که تصمیمگیریهای شما را دقیقتر و سریعتر میکنند. تمامی ابزارهای سئو رایگان نیستند و اکثر این ابزارها نیازمند خرید اشتراک هستند. مثلا در سایت اچرفس به شما تا بخشی از اطلاعات نمایش داده می شود ولی اگر بخواهید با جزییات و دقت بیشتری اطلاعات را استخراج کنید باید اشتراک داشته باشید.
برای مثال همین مقاله که میخوانید برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست» نوشته شده است. کلمه کلیدی در سئو همان عبارتی است که وقتی کاربران آن را در گوگل جستجو میکنند، به صفحه شما میرسند. GTmetrix ابزار تحلیل عملکرد کور وب وایتال سایت است که توسط GT.net ساخته شده است. در جی تی متریکس میتوانید عملکرد وبسایت خود را ببینید و راهنمایی برای رفع مشکلات احتمالی وبسایت خود بگیرید.GTmetrix به شما امکان میدهد تنظیمات مختلفی را برای بررسی عملکرد وبسایت خود اعمال کنید. به عنوان مثال، میتوانید مرورگر، موقعیت مکانی و نوع اتصال را تغییر دهید.
برای استفاده از این ابزار کافی است کلمه کلیدی موردنظر خود را تایپ کرده و اطلاعات آن را دریافت کنید. مهمترین اطلاعاتی که از آن دریافت میکنید، شامل میزان رقابت آن کلمه کلیدی، حجم جستجوی ماهانه و بسیاری از اطلاعات ارزشمند دیگر است. همچنین فهرستی از کلمات کلیدی پیشنهاد به شما ارائه میکند که میتوانید از آن استفاده کنید. این ابزار یکی از کاملترین ابزارهای آنالیز محسوب میشود که به ندرت میتوان مشابه آن را یافت. این ابزار به دلیل تشخیص هدف کاربر از جستجو و بهینه سازی فنی سایت از طریق تحلیل دقیق کلمات کلیدی، مشهور است.
نکته قابل توجه در استفاده از ابزار سئو این است که، ابزارهای رایگان سئو در برخی کاربردها میتوانند حرفهای عمل کنند و نقاط ضعف و قوت رقبای شما را به شما، نشان دهد. استفاده از انواع ابزار سئو به طور حتم میتواند در افزایش میزان کسب و کار، سرمایه و ثروت شما بسیار تاثیرگذار باشد و کمک شایانی به کسب و کار شما کند. بر اساس آن، میانگین تعداد صفحاتی که بهصورت روزانه کرال میشود را محاسبه کنید. برای مثال شاید آماری مانند 691 crawl requests (last 90 days) را داشته باشید. آیکون مرورگر (Favicon)، تصویر کوچکی است که در تب مرورگر و نتایج جستجو، در کنار عنوان سایت نمایش داده میشود. Favicon به کاربران کمک میکند تا سایت را به سرعت شناسایی کنند یا آن را به راحتی بهخاطر بسپارند.
برای متخصصین سئوی رقابتی، کمبود ابزار آنالیز برای بهینه سازی وب سایت هیچ معنا و مفهومی ندارد. از بررسی لینک گرفته تا گزارش و شناسایی مشکلات فنی وب سایت، ابزارهای کارآمد و متعددی وجود دارد. بکارگیری از ابزار مناسب میتواند وجه تمایز میان یک متخصص فوق العاده سئو و فرد عادی باشد. اگر یک سایت دارید و میخواهید لیستی از کارهایی که میتواند وضعیت سئوی سایت شما را بهبود ببخشد داشته باشید، ابزار Woorank کمک زیادی به شما میکند. با استفاده از این ابزار کافی است آدرس سایت خود را ثبت کنید تا لیست مشکلات سایت را در اختیار شما قرار دهد. همچنین این ابزار یک افزونه برای گوگل کروم دارد که میتوانید وضعیت سئوی سایت خود را همیشه چک کنید.
گوگل به طور فزایندهای بر تجربه کاربر به عنوان یک عامل رتبهبندی تمرکز میکند و نشان داده شده است که بهبود عواملی مانند زمان بارگذاری صفحه میتواند تأثیر مثبتی بر رتبهبندی موتور جستجوی شما داشته باشد. Seobility یکی از بهترین ابزار سئو سایت است که میتوان به صورت رایگان از آن استفاده کرد. با استفاده از آن، شما میتوانید سطح انطباق وب سایت خود را با دستورالعملهای سئو امروزی آزمایش کنید. به سادگی با وارد کردن URL خود، سایت شما تجزیه و تحلیل میشود و نکاتی در مورد اینکه چگونه میتوانید وب سایت خود را بهتر بهینه کنید دریافت خواهید کرد. ابزارهای سئو سنتی مانند مواردی که قبلا در مورد آنها صحبت کردیم برای انجام تحقیقات و ممیزی زمانی عالی هستند که کسب و کار شما از قبل ایجاد شده است.
یکی از مهمترین ویژگیهای این ابزار، این است که یک امتیاز کلی به سئوی سایت میدهد و سپس راهکارهای بهبود آن امتیاز را هم نمایش میدهد. در این مقاله به معرفی 25 مورد از کاربردی ترین ابزارهای سئو میپردازیم که شناخت آنها ضروری است. متخصصین سئو به کمک این ابزارها میتوانند مشکلات فنی سایت را شناسایی و برطرف کنند. بعد از حل مشکلات فنی سایت به سراغ سئو محتوا که بخشی از سئو داخلی میشود بپردازند. افزونه یواست به مدیران سایتهای طراحی شده با وردپرس اجازه میدهد تا سایت خود را مطابق با آخرین الگوریتمهای موتورهای جستجوگر سازگار کنند، شاید بزرگترین دلیل محبوبیت این افزونه سادگی در عملکرد آن باشد.
منظور از تست A/B این است که شما میتوانید دو برنامهریزی کلی برای بازاریابی و فروش محصولات خود داشته باشید. بعد از اجرای تست A، آن را به طور کامل بررسی کنید و ببینید که نتیجه چه بوده است. کدام یک برای یک کسب و کار شما مفیدتر بوده است و بیشتر افراد از طریق کدام روش به مشتری تبدیل شدهاند. این کلمات معمولاً نرخ تبدیل بالایی دارند و بهطور مستقیم منجر به فروش یا اقدام مشخصی میشوند. استفاده صحیح از آنها در صفحات محصول و لندینگپیجها میتواند تاثیر زیادی در افزایش فروش داشته باشد.
کارایی یک ابزار خوب میتواند به شما کمک کند کارهای بیشتری انجام دهید و در عین حال بهینهتر عمل کنید. هرچه زمان کمتری برای یک کار صرف شود و نتایج بهتری به دست آورید، بازگشت سرمایه شما نیز سریعتر خواهد بود. بعد از ثبت سایت در گوگل سرچ کنسول زمان آن میرسد تا با ابزارهای آن عملکرد سایت خود را ارتقاء دهید. اما موضوعی که باید در نظر داشته باشید این است که شناخت ابزار سرچ کنسول گوگل و یادگیری نقش آنها در تحلیل و بهینه سازی وب سایت امری مهم است. و شما نمیتوانید شناخت کافی موفقیتی را در زمینه بهبود عملکرد وب سایت خود به دست بیاورید. درک عمیق از ابزارهای سئو برای بهینه سازی محتوای وردپرس، کلید موفقیت در دنیای رقابت آنلاین است.
استفاده از این ابزار به دلیل رابط کاربری فوقالعاده، بسیار ساده است و گوگل اطلاعات و پشتیبانی بسیار خوبی را برای کمک به کاربران از این ابزار ارائه میدهد. تمامی بخشهای این ابزار کاملا رایگان هستند و نیازمند پرداخت هیچ هزینهای نیستید. ابزارهای بررسی رقبا ابزاری قدرتمند برای کسبوکارها هستند تا بتوانند عملکرد خود را نسبت به رقبا ارزیابی کنند و استراتژیهای خود را بهبود بخشند. این ابزارها با ارائه دادههای دقیق و جامع در مورد رقبا، به شما کمک میکنند تا نقاط قوت و ضعف آنها را شناسایی کرده و فرصتهای جدیدی را کشف کنید. یک ابزار رایگان و آنلاین است که به شما کمک میکند تا سرعت بارگذاری وبسایت خود را ارزیابی کنید.
همچنین میتوانید عملکرد سایتتان در جستجوهایی که از مناطق مختلف دنیا با دستگاههای مختلف انجام میشود را بسنجید. این موضوع وقتی مهمتر میشود که شما به عنوان یک وبمستر کار سئوی چندین سایت را همزمان انجام میدهید، یک ابزار سئو در چنین شرایطی کمک زیادی در استفاده از وقت و انرژی و گرفتن نتایج درست به شما میکند. رنکمث (SEO Rank Math) جدیدترین افزونه سئو وردپرس است که در سالهای اخیر جای پلاگین یواست را گرفته است. این پلاگین با ویژگیهای مختلف، بهعنوان بهترین دستیار برای بررسی فاکتورهای سئو داخلی صفحات سایت استفاده میشود. نسخه رایگان این افزونه امکانات خوب و ایدهآلی را برای مدیریت وردپرس فراهم میکند. Woorank ابزار سئو تحت وب است و در تشخیص مشکلات فنی سایت به شما کمک میکند.
بعد از نصب افزونه در هر صفحه دلخواه میتوانید آن را از گوشه بالا سمت راست اجرا کنید. برای استفاده از این ابزار در قدم اول شما باید یک اکانت گوگل ادز داشته باشید و حساب شما فعال باشد. در این صورت است که میتوانید به رایگان از کیورد پلنر بدون محدودیت استفاده کنید. با استفاده از این ابزار شما میتوانید کارهایی که رقبایتان انجام میدهند را رصد کنید. فرض کنید سئوی سایتتان را انجام دادهاید، اما هنوز آنطور که باید مورد توجه گوگل قرار نگرفته.
با افزونه Yoast، لازم نیست هر بار که صفحه جدیدی به سایت خود اضافه می کنید، نقشه سایت خود را سرهم کنید.این به این دلیل است که Yoast نقشه سایت شما را به طور خودکار به روز می کند. این ابزار سئو به شما کمک میکند تا از کلید واژهها به درستی استفاده کنید و تراک کلمات کلیدی را رعایت کنید تا در نهایت چگالی مناسبی در متن داشته باشید. این ابزار به شما کمک میکند تا درک بهتری از رفتارهای کاربر خود داشته باشید. این ابزار به شما خواهد گفت که کاربران از چه کانالی به عنوان مثال تبلیغات پولی، جستجوی ارگانیک و یا رسانههای اجتماعی به سایت شما ارجاع داده شدهاند. در کدامین قسمت انرژی و وقت بیشتری بگذارید تا سایت شما بیشتر دیده شود و رتبه بهتری بگیرد. تا کنون 3 تا از بهترین ابزارهای سئو که جزو مهمترینها نیز هستند معرفی کردیم.
با جمعبندی امتیاز همه این نشانهها، یک امتیاز کلی به سایت داده میشود. هرچه این امتیاز کمتر باشد، به معنای کیفیت بالاتر و تطابق بیشتر سایت با الگوهای موتورهای جستجو و سئو و سایت غیر اسپم است. یکی از اقداماتی که موجب بهبود سئو و حفظ اعتبار سایت میشود، شناسایی و حذف لینکهای اسپم است. تقریباً همه وبسایتها لینکهایی دارند که به آنها داده شده است؛ اما تشخیص اینکه کدام یک از این لینکها، نا مربوط یا کم کیفیت و برای سایت مضر هستند، کار آسانی نیست و به بررسی دقیق و تخصصی نیاز دارد. ابزار اسپم اسکور این آنالیز را به سرعت انجام داده و درصد این لینکها را تشخیص میدهد.
یکی از مهمترین مزیتهایی که آن را در زمره بهترین ابزار سئو قرار میدهد، بروز بودن آن و انطباق با الگوریتمهای گوگل است. در واقع با استفاده از ابزارهای Moz’s Pro خیالتان از همسو بودن فعالیتهایتان با بروزرسانیهای گوگل راحت خواهد بود. به عنوان مثال، سرچ کنسول گوگل، اطلاعاتی در مورد میانگین نرخ کلیک برای صفحات یک سایت، میانگین رتبه در نتایج جستجو و تعداد کلیکها و بازدیدهایی که یک صفحه دریافت کرده است را ارائه میدهد. این اطلاعات میتوانند به متخصصان سئو کمک کنند تا صفحاتی که نیاز به بهبود دارند را یافته یا استراتژیهای سئوی خود را بهبود ببخشند. Screaming Frog SEO Spider یک نرم افزار کاربردی و محبوب در دنیای سئو است که به صورت رایگان و پولی ارائه میشود.
گوگل آنالیتیکس امکانات مختلفی را در اختیار کاربران قرار میدهد که در اینجا میخواهیم به برخی از آنها، اشارهای داشته باشیم. در این بخش، درخواستهای خزش را بر اساس دستهبندیهای مختلف دارید که آنها را در جدول زیر میبینید. با کلیک روی هر یک از درخواستها در سرچ کنسول، میتوانید تاریخ و URLهای کرالشده را ببینید. حالا که صفحه رتبهبندی شده، همهچیز آماده است تا وقتی کاربر کوئری مد نظر خود را وارد میکند، صفحات در رتبههای مناسب به او نشان داده شود. اسپم اسکور بالا میتواند باعث جریمه شدن سایت توسط گوگل، افت رتبه در نتایج جستجو، و کاهش ترافیک ارگانیک شود. اسپم اسکور یک معیاری است که احتمال اسپم شناخته شدن یا نشدن سایت توسط موتورهای جستجو را نشان میدهد.
شما با نصب اکستنشن SEO Search Simulator by Nightwatch روی مرورگر کروم، میتوانید بدون اینکه کلمه کلیدی را در میان صفحات گوگل جستجو کنید، رتبه آن را با یک کلیک ساده در این افزونه ببینید. شما میتوانید برای مشاهده دقیقتر نتایج، اسم کشور و زبان خاصی را برای نتایج سرپ خود انتخاب کنید. این ابزار نهتنها میانگین دقیقی از جستوجو کلمات کلیدی در یک ماه را نشان میدهد، بلکه میزان ترندشدن آن را نیز به همراه میزان دشواری کلمات در گرفتن رتبه را نیز بررسی میکند. بررسی رقبا در سئو جایگاه بسیار مهمی دارد و اگر به خوبی استراتژی های رقبا را در لینک سازی خارجی نشناسید، نمی توانید به طور دقیق سئو سایت خود را پیش ببرید. با استفاده از ابزارهای معرفی شده در این بخش می توانید تعداد بک لینک های رقبا و سایت هایی که بک لینک دریافت کرده اند و کلمات که با ان این لینک ها دریافت شده را مشاهده کنید. برخی از این ابزارهای سئو ممکن است دارای بخش های مختلفی باشند به همین خاطر می توانید آموزش Moz که یکی از بهترین ابزارها در این زمینه است را مطالعه کنید.
استفاده از similarweb برای تحلیل ترافیک و میزان بازدید دامنه سایت رایگان است. از این ابزار میتوانید در دو حالت نرمافزار آنلاین و هم افزونه استفاده کنید. سایت سمیلاروب آمار سایت شما را در ۳ بازه زمانی ۲۸روزه، ۱ماهه و ۳ماهه نشان میدهد و به شما اجازه میدهد ۵ سایت رقیب را با سایت خود مقایسه کنید. در نسخه رایگان این ابزار میتوانید ۵ کلمه دارای رتبه در نتایج جستجوی سایت خود را ببینید. همچنین این امکان را دارید تا رتبه سایت خود را در یک کتگوری یا یک کشور خاص بررسی کنید. این ابزار امکان بررسی کلمات کلیدی، رصد زمان خزش رباتها و بسیاری از فاکتورهای سئو را به شما میدهد.
با نظارت دائم بر وضعیت کرالینگ (crawling) و حذف صفحات بیارزش، مدیریت پارامترهای URL ، بهینهسازی لینکدهی و… میتوانید رباتهای خزنده گوگل را به سمت محتوای کلیدی هدایت کنید. فراموش نکنید که هر اقدام کوچکی برای بهینهسازی سایت، میتواند به بازدهی این بودجه ارزشمند کمک کند. سایتهای اسپم، سایتهایی هستند که برای کسب رتبه بالاتر در موتورهای جستجو، افزایش بازدید یا لینکسازی، از روشهای غیرقانونی و مخرب استفاده میکنند. این سایتها فاقد محتوای ارزشمند هستند و اغلب محتوای تکراری، غیرمرتبط یا کپی شده دارند؛ ضمن اینکه تعداد زیادی بک لینک خارجی به سایتهای بیربط را شامل میشوند و پر از صفحات تبلیغاتی هستند. با استفاده از ابزار اسپم اسکور میتوانید سایتهای اسپم را برای جلوگیری از تأثیرات منفی آنها بر سئو و اعتبار وب سایت شناسایی کنید. اسپم اسکور برای سئو سایت اهمیت ویژهای دارد و اطلاعات ارزشمندی را به دارنده سایت ارائه میدهد.
با وارد کردن دامنه سایت در این ابزارها می توانید تمامی لینک سازی هایی انجام شده در سایت با کلمات کلیدی مختلف را مشاهده کنید و بر همین اساس اقدام به اصلاح و بهبود سئو داخلی نمایید. این ابزارهای سئو برای بررسی رقبا نیز مفید هستند و استراتژی لینک سازی داخلی آن ها را نیز می توانید مشاهده کنید. بعضی از ابزارها به صورت مستقیم سایت شما را به لحاظ سئو و بهینه سازی بررسی میکند. برای مثال ابزارهای بررسی کلمات کلیدی به صورت مستقیم، سایت و محتوای سایت شما را مورد سنجش قرار می دهد. اما ابزاری مانند جی تی متریکس سرعت سایت و خطاهای کدنویسی را بررسی می کند.
با استفاده از سایت Robots.txt Generator میتوانید صفحاتی که کرالرها اجازه دسترسی دارند را مشخص کنید و فایل Robots.txt را ایجاد و دانلود کنید. سئوی خارجی به استراتژیهایی اشاره دارد که موجب بهبود رتبۀ خارج از سایت بوده و هدف آن افزایش اعتبار وبسایت است. هیچ چیزی شبیه بهروزرسانی ناگهانی الگوریتم گوگل نیست که شما را دچار سردرگمی و نگرانی کند. به نظر میرسد که موتورهای جستجو مانند گوگل منتظر هستند تا شما همه استراتژیهای خود را انجام دهید و سپس به روزرسانی را منتشر کند که تلاشهای شما را فورا بیحاصل میکند. فرید تشیعی، متخصص سئوی تکنولایف، در وبینار رایگان تریبون قرار است تجربیات خود در استفاده از دادهها برای بهبود استراتژیهای سئویی را بیان کند و با مطالعه موردی چند پروژه این مفهوم را توضیح دهد.
سپس بر اساس دیتای اعلام شده، استراتژی مناسبی را برای سایت خود در نظر بگیرید. برای بهینه سازی سئو داخلی یک وبسایت و شناسایی خطاهای احتمالی، ابزارهای مختلفی وجود دارد که هر کدام ویژگیهای خاص خود را دارند. دو ابزار پرکاربرد و قدرتمند در این زمینه، Screaming Frog و Sitebulb هستند. در ادامه به بررسی ویژگیها و کاربردهای هر یک از این نرم افزارهای سئو سایت میپردازیم. با استفاده از این ابزار میتوانید موقعیت سئوی سایت خود را بررسی کنید. اگر پیشنهادات و توصیههای ارائه شده توسط این ابزار را دنبال کنید میتوانید از شر مشکلات موجود رها شوید و در موتورهای جستجو رتبه بهتری کسب نمایید.
هدف استفاده از این کلمات، جذب کاربرانی است که دقیقاً میدانند بهدنبال چه چیزی هستند. این کلمات با وجود اینکه جستجوی کمتری دارند اما هدف جستجو را بهوضوح مشخص میکنند. کلمات کلیدی کوتاه، که با عنوان «کلمات کلیدی اصلی» یا «Head» نیز شناخته میشوند، عبارات یک یا دو کلمهای پرجستجو هستند. این کلمات معمولاً در جستجوهای عمومی استفاده میشوند و به دلیل حجم بالای جستجو، میتوانند ترافیک زیادی ایجاد کنند. واژههایی مانند «فوتبال»، «تبلت»، «کاغذ دیواری»، «لباس» و «سفر» نمونههایی از این دستهاند. برای مثال این صفحه برای کلیدواژه «کلمه کلیدی چیست؟» نوشته شده است؛ کاربر برای درک مفهوم «کلمه کلیدی» این عبارت را جستجو میکند و گوگل این صفحه را در نتایج به او نشان میدهد.
اگر سایت شما با سی ام اس وردپرس طراحی شده است، به شما پیشنهاد می کنیم که این پلاگین یا افزونه را روی سایت خود فعال نمایید. چرا که با نصب این افزونه می توانید سئوی محتوایی سایت خود را بررسی کرده و از اشکالات آن مطلع گردید. یوست در هر محتوایی که در سایت می گذارید، آمار مشخصی به شما ارائه می کند. سپس نتیجه را با یک چراغ رنگی که می تواند سبز به معنای عالی، نارنجی به معنای مناسب و قرمز به معنای بد به شما نشان دهد. یک سایت رایگان از گوگل که به شما امکان میدهد محبوبیت و روند جستجوی عبارات و موضوعات مختلف را در طول زمان و در مناطق مختلف دنیا مشاهده کنید.
تنها کافی است کلمه کلیدی مورد نظر خود را در آن وارد کنید تا پس از یک مدت زمان کوتاه، لیستی از کلمات کلیدی کاربردی و مشابه را که به ارتقا سایت کمک میکند، در اختیار شما قرار دهد. با تحقیق کلمات کلیدی، میتوانید کلمات کلیدی مناسب را برای محتوای خود شناسایی کنید. این کلمات کلیدی باید مرتبط با موضوع محتوای شما باشند و همچنین از جستجوی بالایی برخوردار باشند. سایت KWFinder یکی از ابزارهای کاربردی برای تحقیق کلمات کلیدی است که به شما در یافتن کلیدواژه های کم رقابت و با حجم جستجوی بالا کمک می کند. شما با بهینه سازی سایت خود برای این کلیدواژه های ارزشمند می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
با راهکارهای موثری شامل حذف لینکهای مخرب، بهبود کیفیت بکلینکها، رعایت اصول لینکسازی داخلی و خارجی و تولید محتوای باکیفیت و اصیل میتوان اسپم اسکور را کاهش داد. استفاده نادرست از این تگ، خصوصاً استفاده از تگ کنونیکال غیرمحلی، میتواند نشانهدهنده یک سایت اسپم باشد و کاهش رتبه در نتایج جستجو، کاهش ترافیک سایت و کاهش اعتماد کاربران را به همراه داشته باشد. هر چقدر رتبه اسپم سایت شما بیشتر باشد (مثلاً 50) سایت شما ارزش خود را از دست میدهد. اما هرچه رتبه اسپم سایت شما کمتر باشد، قطعاً رتبه بهتری از نظر موتورهای جستجویی مثل گوگل خواهید داشت. آشنایی با SEO و فلسفه آن، چیزی نیست که مختص برنامهنویسان و طراحان سایت باشد.
اگر تجربه استفاده از هر کدام از این ابزارها را دارید، خوشحال میشویم که از پیشنهادات و نظرات شما عزیزان بهره ببریم. همچنین، در صورتی که در زمینه آموزش سئو سوالی دارید می توانید از طریق بخش دیدگاهها برای ما کامنت بگذارید. کتابی که به نام «راهنمای ارزیابهای گوگل» منتشر شده و ما آن را ترجمه کردیم، راهنمایی است برای ارزیابهای نتایج جستجو. روزهای آخر سال که همه مردم به فکر خرید هستند، یک فرصت طلایی برای کسبوکارهاست. برای افزایش ترافیک سایتتان زحمت زیادی کشیدهاید و هزینه کردهاید، اما هنوز فروش بالایی ندارید؟ معلوم نیست مشکل از کجاست؟ اصلا چگونه ممکن... همچنین دوره های صوتی آموزشی متنوعی هم در متمم وجود دارد که فهرست آنها را میتوانید در فروشگاه متمم ببینید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/